Gemipersoneli.com - Reklam

Haber
Anket
17 Eylül Üniversitesi, Denizcilik Fakültesi’nde iddiadı
Türkiye'nin en genç devlet üniversitesi sloganıyla 2015 yılında kurulan Bandırma 17 Eylül Üniversitesi'nin Kurucu Rektörü Prof. Dr. Süleyman Özdemir, Türkiye'deki ilçe bazında bulunan üç üniversiteden biri olarak üniversitenin gelecek planlamalarını anlattı.

Kuruluş aşamasında fakülteden üniversiteye dönüşümün avantajını kullandık diyen Onyedi Eylül Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Süleyman Özdemir "Yeni kurulan bir üniversiteye göre biz daha şanslıydık. Mevcut olan bir fakülteden üniversiteye dönüşümsıfırdan kurulmaya göre daha kolaydı. Kuruluş sıkıntıları ve sancılarını daha çabuk atlattık. 2 Fakültemiz ve 1 MYO ile fiziki bina sıkıntısı yaşamadık. 10 bin 500 öğrencimiz ve 300 civarında personelimiz ile birçok üniversiteden daha iyi durumda olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Kuruluş aşamasında personel sayısında bir sıkıntımız oldu. Bu konuda seçici davrandığımızı söyleyebilirim Önümüzdeki dönemde yeni binalarımızın inşaatına da başlayacağız. Dışarıdan bina kiralama yöntemine pek sıcak bakmıyoruz. Ancak binaların mülkiyetleri üniversiteye verilirse düşünebiliriz. Üniversite olarak tüm bölümlerimizi tek bir kampüs içinde toplamak bizim önceliğimizdir. Kalkınma Bankası desteğiyle yeni dönemde 3 binamızın inşaatına başlayacağız. Üniversite olarak isteklerimizi YÖK'e bildirdik. Onlar istedikleri yatırımı bize yapacaklar" dedi.

Üniversitenin yol haritasını açıklayan Rektör Özdemir "Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi olarak öncelikli hedefimiz Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ile Edebiyat Fakültesini Üniversite bünyesine katabilmek. Bu konuda YÖK ile tam bir mutabakat sağlamış durumdayız. Bu fakülteleri Hukuk Fakültesinin takip etmesini istiyoruz. 15 Temmuz dolayısıyla zaman konusunda kaybımız olsa da önümüzdeki hafta içinde bu fakültelerle ilgili başvurularımızı yapmış olacağız. Orta vadede konservatuvar bölümümüz olabilir. İlk etap da düşündüğümüz Tıp Fakültesi konusunda düşüncelerimiz değişti ve önceliğimiz olmaktan çıktı" dedi.

Denizcilik ve Ziraat fakülteleri konusunda oldukça yol aldıklarını söyleyen Süleyman Özdemir "Denizcilik Fakültesinde mevcut bölümlere artı olarak her sene farklı bir bölüm açmayı istiyoruz. Önümüzdeki sene Gemi İnşaat Bölümünü açacağız. Bina konusunda sıkıntımız olmasa da çalışma alanlarını oluşturmak zorundayız. Bu konuda Edincikaltındaki askeri araziyi Genel Kurmay Başkanlığından talep ettik. Onlarda uygun gördü. O alana bu bölüm için çalışma alanları yapacağız.. Edincik altındaki arazi konusunda aksilik olursa Erdek'teki kendi tesislerimize ilave yapacağız. Yapacağımız ilave bölümler ile Denizcilik Fakültesini Türkiye'de iddialı hale getireceğiz. Bunun yanı sıra simülasyon cihazlarının alımız konusunda da çalışmalarımız devam ediyor. Ziraat Fakültesi konusunda ne yazık ki beklenen adımları daha atamadık. Ön araştırmalarımız hala devam ediyor. Hocalar konusunda sıkıntımız var. Bölüm hocalarının tamamlanmasıyla bu konudaki yol haritamız belli olacak. Ancak prensip olarak fazla bir bölüm açmak istemiyoruz. Öncelikle tarla bitkileri ve bitki korumaları bölümlerini açmayı hedefliyoruz. Bölgede yetişen bitkiler ile çalışmalar önceliğimiz olacak. Eğitimden daha ziyade araştırma ve laboratuvar kısmında uzlaşmak istiyoruz" şeklinde konuştu.

Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş'un yeni ders yılının açılışına katılması ile çok mutlu olduklarını ifade eden Onyedi Eylül Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Süleyman Özdemir"Sayın Hocamızın açılışta bizimle olması bizleri gururlandırdı. Kendisi ile görüşüp yardımlarını beklediğimizi ifade ettik. Bütçe konusundaki taleplerimizi geri çevirmeyeceğine inanıyorum. Arazi konusunda da 5 bin dönümlük bir talebimiz var. Mümkün olmadığı taktirde verilecek araziye binalarımızı yapabiliriz. Yardımlar konusunda Bandırmalı iş adamlarımızın da katkılarını bekliyoruz. Bu noktada onlardan beklentimizde oldukça büyük. İnşaatlarımızın projeleri Mart ya da Nisan aylarında hazır olacak. O tarihten sonra bölgedeki büyük işadamlarıyla bir araya gelmeyi planlıyoruz. Kuşkusuz yardımlar konusunda sadece bölgede ziyaret yapmayı düşünmüyoruz. Ülkede yardımseverleri de ziyaret edeceğiz. Eğitime verilecek destek konusunda bize yardımcı olacaklarını umuyoruz" dedi.

Üniversiteye 1500 kişilik cami

Üniversite Kampüs içine yapılması planlanan cami konusunda yanlış anlaşılmalar olduğunu belirten Rektör Özdemir "Yapılması düşünülen caminin kapasitesi hakkında sanırım yanlış anlaşılmalar olmuş. Cami söylendiği gibi 6 bin kişilik değil, bin 500 kişilik olacak. Biz Üniversite olarak sadece arazide yer göstereceğiz. Yapımı tamamen Cami Yapma ve Yaşatma Derneğinin ve Diyanet İşlerinin sorumluluğunda yapılacak. Caminin yerini belirledik. Kampüs girişini Erdek asfaltı üzerine taşıyarak, yapılacak cami ile Fen Lisesinin arasından ana yol geçireceğiz. Caminin yapılması planlanan araziyi 15 dönüm olarak düşündük.

Üniversitenin bazı sıkıntılarının olduğunu ifade eden Prof. Dr. Özdemir"Öncelikle sınıf sıkıntımız var. Fakülteden üniversiteye geçmenin faturası olan bu sorunu büyük olan sınıfları bölerek aşmayı hedefliyoruz. Sınıf sıkıntısının önemli bir diğer sebebi de öğrencilere getirdiğimiz devam mecburiyeti oldu. Geçen derse giren öğrenci sayısındaki düşüklük bizi harekete geçirdi. Bu sene öğrencilerimize derse girme mecburiyeti konusunda hassa davranınca sınıflar yetmemeye başladı. Öğretimdeki kaliteyi artırabilmek adına sınav sisteminde de değişikliğe gittik. Test şeklinde yapılan sınavları klasik yönteme döndürdük. Doğal olarak bu değişiklik öğrencilerimizi pek memnun etmedi. Ama kalitedeki artışı önümüzdeki senelerde göreceğiz. Hocalarımızdan da kendilerini geliştirmelerini istedik. Önceki senelerde başarı not ortalamasının da düşük tutulduğunu görerek bu sene başarı not ortalamasını yükselttik. Sorunlarımızdan biri de üniversiteye gelen otobüsler konusunda yaşanıyor. Otobüs sayısının yetersiz olması ve Hastane ile beraber güzergahta olması öğrencilerimizi zorluyor. Balıkesir Büyükşehir Belediyesi ile görüşmeler yaparak bu sorunu aşmayı hedefliyoruz. Kampüs bittiği zaman da yerleşke içinde ring servisine ya da raylı sisteme geçeceğiz" dedi.

Rektör Süleyman Özdemir sözlerini şöyle tamamladı:"Öncelikli hedefimiz üniversitemizi geliştirmektir. Arkadaşlarımızla beraber yol haritamızı tamamladık. Artık önümüzü net olarak görüyoruz. 6-7 sene içinde Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesini tamamen kurmuş olacağız. Alt yapısı tamamlanmış, sosyal alanları yapılmış 25 bin öğrencinin okuduğu üniversiteye kavuşacağız. Yönetici personel konusunda seçici davrandık. Daire müdürlerimizin seçimini doğru yaptık. Bandırmalı personel çalıştırma konusunda da önceliğimiz olacaktır. Hemen çevre düzenlenmesi tamamlanmış, mimari yapısıyla cazibe yaratan, içinde kantinin, cafelerin ve büyük gıda şirketlerinin olduğu, öğrencilerimizin spor yapabilecekleri sosyal yaşam merkezi kuracağız. Böylece öğrencilerimizin daha fala süre kampüs içine kalmalarını sağlayacağız"

Kaynak: Haberler.com
Eklenme tarihi: 12.11.2016

Share |

YORUMLARINIZ

Aşağıdaki bölüme haber ile ilgili yorumlarınızı yazabilirsiniz

Adınız Soyadınız:
Başlık:
YORUMUNUZ:
Denizcilik mesleği ile ilgili ne düşünüyorsunuz
Çok güzel
Mecbur kalınca yapılacak bir iş
Zabit için iyi alt personel için kötü
Kesinlikle yapılmaz

İSKELE Denizcilik..
 ADECCO Hizmet ve ..
...

www.gemipersoneli.com   © Gemipersoneli.com - Tüm Hakları Saklıdır.  Kullanım Şartları  Gizlilik Prensipleri  İletişim