Gemipersoneli.com - Reklam
Üye girişi
Kullanıcı adı:
Şifre:
Üye ol | Şifremi Unuttum
Menü
Ana Sayfa
Foto Galeri
İş Fırsatları
Haber Arşivi
Hakkımızda
Sistem Nasıl Çalışıyor
Üye İstatistikleri
Medyada Sitemiz
Mesaj Panosu
GEMİ VİDEOLARI
Gemici Belgesi
İletişim
İçerik
Bilgi bankası
Liman Başkanlıkları
CV Hakkında ipucu
Makaleler
Anket
Linkler


Share |
08 Mart 2021
Haber
Anket
İstikbal denizlerde: Kredili eğitim
Piri Reis Üniversitesi maddi imkânı olmayan, denizciliğe meraklı öğrencileri kredi ile okutacak.

İstanbul'da kurulu bulunan Piri Reis Üniversitesi, bu sene yükseköğretim sisteminde yeni bir uygulama başlatıyor.

Üniversite, maddi imkânı olmayan, denizciliğe meraklı öğrencilerine mezuniyetten sonra ödemek üzere kredi verecek. Öğrencilerin, eğitim masraflarının yüzde 80'i Türk Deniz Eğitim Vakfı tarafından karşılanacak. Gençler, daha sonra işe yerleştirilecek. Proje için 150 milyon dolar ayırdıklarını belirten Deniz Ticaret Odası ve Piri Reis Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Metin Kalkavan, Türk çocuklarını, dünya denizcilik havuzuna kazandırmak istediklerini ifade etti.

Dünyada büyük bir denizci açığı bulunduğunu anlatan Kalkavan, “Çıktıklarında işleri hazır. Sektöre yeni atılan bir gencin maaşı 2 bin 500 dolardan başlıyor. 6 sene sonra uzak yol kaptanı seviyesine gelenler, 27-28 yaşında 8-10 bin dolara para demiyor. Maaşta pilotlarla yarışıyorlar” dedi.

HER SENE 70 BİN AÇIK VAR

Kalkavan şunları anlattı: “Türk denizcilik sektörü on yılda 2.5 kat büyüdü. Yetişmiş elemana ihtiyaç duyuyoruz. Türkiye'de 62 Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi var. Ancak buradan mezun olanlar, matematik ve fen görmediği için üniversitelere giremiyor. Yüksek puanla denizcilik bölümlerine girenlerin yüzde 95'i ise mezuniyetten sonra karaya çıkıyor. Liseden itibaren denize gönül vermiş çocukların önünü açmak gerekiyor. Bu sebeple bu sene Denizcilik Meslek Yüksek Okulu kurduk. Maddi durumu yerinde olmayan gençlerin eğitim masraflarının yüzde 80'ini biz karşılayacağız. Yüzde 20'sini ise kendisi ödeyecek. Çünkü elini taşın altına koyması lazım. Öğrenci mezun olduktan sonra taksitler halinde geri ödeyecek. Kariyer planlama ofisi kuruyoruz. Öğrencilerimiz bu sayede dünyadaki armatörlerin gemilerine yerleştirilecek.

Dünya ticaret filosunda 700 bin zabitan çalışıyor. 2020'ye kadar her sene 60-70 bin açık var. Bu açığı Filipinler, Hindistan, Çin, Bangladeş. Polonyalılar, Romanyalılar, kapatıyor. Batı Avrupa'da denizde çalışan kaptanların yaş ortalaması 65 ve üstü. Genç nesil yok. Türkiye olarak bu boşluğu dolduracağız. Her sene eğitime 20 milyon lira yatırıyoruz. Yeni kampüsümüzde 4 bin 800 kişilik kapasite koyduk.”

RAHMİ KOÇ İÇİN YAT KAPTANI YETİŞTİRECEKLER

Sorularımızı cevaplayan Piri Reis Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Metin Kalkavan, denizciliğiyle bilinen iş adamı Rahmi Koç'un talebi üzerine iki yıllık “Yat İşletme ve Yönetmeni” bölümü açtıklarını anlattı. Kalkavan, “Türkiye'de 4 bin 500 ticarî yat var. Yat kaptanlığı alanı da boşlukta. Şu an 4 aylık kurslarla yetiştiriliyorlar. Biz de Rahmi Beyi kırmadık ve kaptanlığın okulunu kurduk” şeklinde konuştu.

'YEŞİL SERMAYE' DEDİLER, İZİN VERMEDİLER
Sezer döneminde canımıza okudular


Metin Kalkavan, Cumhurbaşkanı A. Necdet Sezer zamanında üniversite kurma yolunda önlerinin nasıl tıkandığını şöyle anlattı: “2002 yılında Türk Deniz Eğitim Vakfı olarak denizci yetiştirmek üzere kurslar açtık. Anayasa Mahkemesine giderek kursları durdurdular. Biz de bunun üzerine üniversite kurmak için YÖK'e başvurduk. Ama dönemin yönetimi benim soyadımdan dolayı “Yeşil sermaye” diyerek bize 4 yıl izin vermedi. Burnumuzdan getirdiler. Canımıza okudular. Geçen sürede biz değil, çocuklarımız kaybetti. Oysa biz o kurslarla 2 bin çocuğu sokaktan alıp denizci yaptık. Sonunda 2009 yılında Piri Reis Üniversitesi'ni kurabildik. Bugün dünyada hatırı sayılan 8-10 denizcilik ihtisas üniversitesinden biriyiz.”

Dünyada 576 deniz üniversitesi var

* Dünyadaki zabitan sayısı: 700 bin
* Dünyadaki ticari gemi sayısı: 100 bin
* Dünyada deniz üniversitesi sayısı: 576
* Türkiye'de denizcilik meslek yüksekokulu sayısı: 6 (Hatay, Piri Reis, Ege, Mersin, Muğla, Yakın Doğu Ünv.)
* Türkiye'de fakülte sayısı: 5 (Piri Reis Üniv., Yıldız Teknik Üniv., Dokuz Eylül Üniv., İTÜ, Yakın Doğu Üniv.
* Türkiye'deki Anadolu denizcilik liselerinin sayısı: 62


Kaynak: Türkiyegazetesi - Fatih Selek
Eklenme tarihi: 08.07.2013




Share |




YORUMLARINIZ


gerçek dışı
dünyada 700 bin zabitan ve 100 bin gemi var yani ortalama gemi başına 7 zabit düşüyor .. kendi istatistikleri kendilerini yalancı çıkarıyor bi gemide 2. bazında 3 . en fazla 4 zabit olur yani ortalama 3 dersek dünya zabitlerinin yüzde 60 bölümü işsiz bu işsizlere okul ve kurslardan birazda takviye edip zabitan bolluğu oluşturup en iyiyi en ucuza çalıştırmanın alt yapısını hazırlamaktan başka bişi değil

Yazan: ocean - 21.11.2013 20:04:30


sorun
Aynen armoderler binmeyecegi essege sap verirmi.ben sn.kaptan benim calisacagim sektor yat bir yat kaptani furyasi ehliyeti bana iş kimin umrunda.yok yok yok..45 gunluk egitimle 499 grt lik yati guveniyor insanlar hangi tecrubeye dayanirak.ben yatla 6 atlantik gecisi yaptim.issizim hani tecrubeye saygi .yok herkes yorganini boyuna gore uzatsin aldan mayin bu yalanlara.denize baslayacak olan haveslenen arkadaslar yazik parmaklarinatakip oynatiyorlar insani.
Yazan: m kaya - 22.10.2013 14:28:00


yalana bakkk
madema bu kadar zabit açıgı var ne diye bu zabitler aylarca işsiz geziyor. senelerdir aynı yalan armatörlerin yalanı bu. çünki piyasada ne kadar çok zabit olursa maaşlar o kadar düşük olacak akıllı adamlarr
Yazan: ncmettinn - 11.07.2013 22:26:23


insanların duygularıyla oynamayın
kardeşim yeter artık ya insanların duygularıyla oynamayın.yok maaslar pilotlarınki ile yarışıyomuş ta falan filanda buradan genç arkadaşlara sesleniyorum sakın kanıpta bir denizcilik okulunu falan seçmeyin inanın pişman olursunuz artık doğru dürüst türk bayraklı gemi bile kalmadı zaten maaslar iice düştü onuun da bir kısmını gidip dısarıdan sigorta ödemek için yatırıyoruz. akıllı olun bu yalanlara inanmayın sektörde açık falan yok ..............
Yazan: o.uçar - 09.07.2013 14:00:35


YALANCI KOLE TUCCARLARI
BU OKKULLARA INANIP GITMEYE DUSUNEN GENC ARKADASLARA SESLENIYORUM... SAKIN BOYLE BIR HATA YAPMAYIN HAYATINIZ KARARIR... BU MESLEGI BU HALE GETIRENLERE SESLENIYORUM ARMATORLERE VE YARDAKCISI POLITIKACILARA HEY ARMATORLER BUGUN ARTIK MAAAS ODEMIYORSUNUZ ACTIGINIZ OKULLARLA HER YER KAPTAN OLDU HAIN EMELINIZE ULASTINIZ DAHA NE DIYE SIZIN GOZUNUZ HIC MI DOYMAZ TOPRAK DOLDURDUGUNDA HESAP GUNU GELDIGINDE VAY HALINIZE GENCECIK INSANLARI KANDIRIP HAYATLARINI CALDINIZ GURBETTE CALISTIRIP PARALARINI VERMEDINIZ SIZ INSAN DEGILSINIZ UTANMADAN YAPTIGINIZ HABERE BAKIN
Yazan: ali meral - 09.07.2013 11:00:20


insanları sömürmeyin artıkkk.....
genç arkadaşlara sesleniyorum sakın inanmayın hepsi yalan yok kaptan olunca maaşta pilotlarla yarışıyormuş.9 senedir denizdeyim deniz bitti arkadaşlar türk bayraklı gemi kalmadı piyasada . sakım ama sakın bi hata yapıp denizcilikle ilgili bi bölüm seçmeyin
Yazan: okan uçar - 08.07.2013 19:23:46


külli yalannnnnnnnnn
KAÇ TANE ZABİT ARKADASIM MAKİNE GÜVERTE EVLİYİZ AYLARCA BOŞTA KALIYORUZ...NEYİN 60 70 BİN AÇIĞI KİMİ KANDIRIYOLAR..... STAJ YAPACAK GEMİ BULAMIYO ÇOCUKLAR....VAY EFENDİM ADAM YOK DİYE YABANCI ADAM ALIYOLARMIŞ...YOK YAAAA....SENİN ÜLKENİN BAYRAĞIDAMI YOKDA SIFIR GEMİNE YABANCI BAYRAK ÇEKİYOSUN????
Yazan: serhat taşdemir - 08.07.2013 18:20:43


yalaaan
sakin inanip gitmeyin sallasan kaptana carpiyor artik oyuncak olduk ellerinde Allahtan korkmazlar ne diye kandiriyosunuz insanlari hala obur tarafta bunu hesabini nasil vereceksiniz
Yazan: mert ucar - 08.07.2013 11:56:02




Aşağıdaki bölüme haber ile ilgili yorumlarınızı yazabilirsiniz


Adınız Soyadınız:
Başlık:
YORUMUNUZ:
Denizcilik mesleği ile ilgili ne düşünüyorsunuz
Çok güzel
Mecbur kalınca yapılacak bir iş
Zabit için iyi alt personel için kötü
Kesinlikle yapılmaz

Önceki Anketler
Kurumsal Üyelerimiz
 SARP Turizm
 KÖKSALANLAR Deniz..
 ANADOLU Kimyasal ..
 DEAR B Ltd.
 EFOR Denizcilik
 İSTANBUL MARİNE P..
 VİLLA Denizcilik ..
 MEKE Group
 MEMORIES Yatching
 HACI ŞABAN ZORER ..
...


www.gemipersoneli.com   © Gemipersoneli.com - Tüm Hakları Saklıdır.  Kullanım Şartları  Gizlilik Prensipleri  İletişim