İstanbul Boğazı'ndan dev platform geçti gemi trafiği çift yönlü kapatıldı
Romanya'ya giden 350 metrelik sondaj platform iskelesi İstanbul Boğazı'ndan geçti.
İstanbul Boğazı'nda gemi trafiği, İtalya'dan Romanya'ya giden 350 metre uzunluğundaki sondaj platformunun geçişi nedeniyle çift yönlü olarak kapatıldı. Platformun Boğaz geçişi yaklaşık 5 saat sürdü.
Romanya'daki doğalgaz boru hattı döşeme çalışmalarında kullanılmak üzere İtalya'dan yola çıkan, Bahama bayraklı ve 350 metre uzunluğundaki "CASTORO XI" adlı sondaj platformu İstanbul Boğazı'ndan geçti.
Deniz römorkörü “PACIFIC DUCHESS” tarafından yedeklenen platformun Boğaz geçişine Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne (KEGM) bağlı Kurtarma-4, Kurtarma-3, Kurtarma-9 ve Kurtarma -13 römorkörleri eşlik etti.
Saat 06.30 sıralarında İstanbul Boğazı'na giriş yapan platformun geçişi yaklaşık 5 saat sürdü.
İstanbul Boğazı geçici olarak çift yönlü trafiğe kapatılırken geçiş drone ile havadan görüntülendi.